چگونه خانه ها را در فصل تابستان از عقرب ها محفوظ بداریم؟

ممکن است برای مردم در برخی نقاط جهان به ویژه نقاط سردسیر عجیب باشد وقتی می فهمند که عقرب‌ ها در مناطق گرمسیر به ویژه روستاهای بیابانی و گرم، آفت محسوب می شوند. آنها به اندازه هر آفت یا حشرات دیگری رایج هستند. البته آفات در این مناطق زیاد است و فقط مشکلات آفات در آنجا مربوط به عقرب‌‌ها نمی باشد. در سایر نقاط جهان نیز ممکن است مشکل عقرب در تابستان مشکلی جدی باشد.

تصور اینکه عقرب‌ ها در اطراف بچه‌ ها، خانواده یا دوستانتان باشند، بسیار ناراحت کننده است. به خاطر آب و هوای گرم و گاهی اوقات سوزان در طول سال، آفاتی مثل عقرب‌ یک مشکل واقعی به شمار می رود.

عقرب در تابستان در مناطق گرمسیر

عقرب ها در مناطق گرم و در تابستان

عقرب‌ها در تمام جهان یافت می شوند. اما گستردگی و شیوع آنها در مناطق گرمسیری است. اما با اینکه این هشت پاهای خطرناک زندگی در این مناطق گرم را ترجیح می دهند، شب ها از لانه های خود خارج می شوند. بنابراین احتمال عقرب گزیدگی در شب بسیار بالاتر از روز خواهد بود.

یکی از دلایل این اقدام، از دست ندادن آب بدن است. عقرب ها می توانند مدت زیادی بدون غذا زنده بمانند اما بدون آب می میرند. بنابراین کل روز که آفتاب می تابد را به استراحت پرداخته و در شب به دنبال شکار و یافتن آب و حتی یافتن جفت هستند.

جفت گیری عقرب ها عموما در اواخر بهار رخ می دهند بنابراین می توان انتظار داشت که بچه های عقرب در تابستان به دنیا بیایند. مدت بارداری عقرب ها بین دو تا ۴ ماه متغیر است.

مشکلات ایجاد شده از عقرب‌ها

وقتی در مورد جانوران موذی صحبت می کنیم، اصلا دوست نداریم عقرب ها را در خانه بیابیم. برخی از آنها خطری ندارند، اما برخی از آنها چندان هم بی خطر نیستند. در بسیاری از مناطق عقرب خیز جهان، عقرب ها کشنده نیستند اما مانند همه‌ ی عقرب های دیگر آنها هم نیش می زنند. نیش این موجودات می‌تواند باعث درد و ناراحتی قابل توجهی شود.

نیش اکثر عقرب ها دردناک بوده اما همه آنها کشنده نیستند

روش‌های دور نگه داشتن عقرب ها از خانه و حیاط

شبیه سایر آفات، عقرب ها برای سه نیاز اصلی خودشان، غذا، آب و سرپناه به خانه‌ها هجوم می آورند. البته  آب کمترین نیاز آنها است. در اینجا چند روش ارائه می شود تا بتوانید نیازهای آنها را کاهش دهید و به نوبه خود تعداد عقرب ها را در اطراف ملک و خانه تان کاهش دهید.

  • برگها و سایر موادی را که عقرب‌ ها می توانند به عنوان پناهگاه از آنها استفاده کنند را از خانه‌تان خارج کنید.
  • مطمئن شوید که زباله ها در سطل های دربسته قرار می‌گیرند.
  • هر گونه پاره شدگی یا آسیب دیدگی در پنجره توری را تعمیر یا تعویض کنید.
  • هر گونه شکاف یا درز در فونداسیون خانه، اطراف چهارچوب پنجره ها و درها، و اطراف لوله های برق را ببندید. این کار را می توان با استفاده ازدرزبندهای تفنگی و یا درزبند‌های با کیفیت بالا انجام داد.
  • در تمام درب های خارجی، درب رفت یا برگشت نصب کنید.
  • مالچ و خرده چوب را از فونداسیون خانه تان دور کنید.
  • در سوراخ‌های درب و پنجره، قطعات کوچکی قرار دهید.

با حذف مکان های مناسب برای عقرب در حیاط، خود را در مقابل نیش آن محافطت کنید

محافظت از خود در مقابل نیش عقرب

همانطور که در بالا نیز گفته شد، عقرب‌ ها می توانند کشنده باشند. در شب های تابستان به ویژه در مناطق گرمسیر چگونه از خود در برابر نیش عقرب ها محافظت کنیم؟

اگر بیرون از خانه هستید، لباس و به ویژه کفش مناسب بپوشید. پوشیدن شلوار و کفش از اهمیت بیشتری برخوردار است. بهتر است قبل از پوشیدن لباس و کفش، آنها را به خوبی بتکانید تا اگر عقربی در آنها پنهان شده به بیرون بیفتد.

اگر در مناطق عقرب‌ خیز زندگی می کنید، تمام اقدامات اورژانسی در مورد عقرب گزیدگی را بیاموزید. اگر فردی دچار این اتفاق شد در کمترین زمان ممکن وی را به مراکز درمانی برسانید. در صورت امکان، عقربی را که فرد را نیش زده با خود همراه ببرید. در این صورت کادر درمان بهتر و سریعتر می توانند پادزهر مناسب را برای فرد مصدوم تزریق کنند.

چرا متخصصان کنترل آفات بهترین گزینه برای دور نگه داشتن عقرب‌ از خانه ها است؟

پیاده کردن مراحل بالا به میزان قابل توجهی کمک می‌کند تا عقرب ها از خانه دور شوند. شوربختانه آنها راه حل کامل و جامعی نیستند. اگر به دنبال بهترین راه حل برای محافظت از خانه و حیاط‌تان در برابر عقرب‌ ها هستید، راه حل آن تماس با متخصصان کنترل آفات است. با آنها تماس بگیرید تا به طورحرفه‌ای با این آفات مبارزه کنند.

 

نظر خود را بنویسید

کشتن عقرب با آفت کش
کشتن عقرب با آفت کش

آیا سموم و آفت کش ها می توانند سبب از بین رفتن عقرب ها شوند؟ مسئولان حرفه‌ای کنترل عقرب می دانند که چه آفت کش هایی عقرب‌ها را از بین می‌برند و کدام یک عقرب ها را نمی کشند و در چه جاهایی عملکرد بهتری دارند. دلیل آن این است که آن ها نمونه های […]

کنترل هجوم عقرب
کنترل هجوم عقرب ها

راه حل های بلند مدت برای کنترل هجوم عقرب ها عقرب ها چه زهر سمی داشته باشند و چه نداشته باشند می توانند برای انسان هراس انگیز باشند. درد ناشی از نیش عقرب خود به اندازه کافی برای ترس ما ار آنها کافیست. پس اولین چیزی که به ذهن ما می رسد کنترل هجوم عقرب […]

پیدا کردن عقرب در خانه
پیدا کردن عقرب در خانه و باغچه

عقرب ها موجوداتی هستند که به محض ورود به یک محیط جدید، برای مخفی شدن، وارد جاهای تاریک و ساکت می شوند و پس از ورود به خانه هم می توانند تا چند ماه بدون آب و غذا زنده بمانند. در صورتی که در مناطقی با احتمال وجود عقرب ها زندگی می کنید، پیدا کردن […]

عقرب گزیدگی در حیوانات
عقرب گزیدگی در حیوانات خانگی

اگر عقرب حیوان خانگی تان را نیش بزند چه اتفاقی می افتد؟ عقرب ها مانند بندپایان دیگری از جمله عنکبوت ها و رتیل ها می توانند افراد زیادی را به وحشت بیندازند. با این وجود …

حقایق جالب درباره عقرب ها
عقرب ها و حقایق جالب درباره آن‌ ها

اینکه عقرب ها می توانند با نیش زهرآگین خود درد شدیدی در قربانی ایجاد کنند، بر هیچ کس پوشیده نیست، اما نکات زیادی در مورد این بندپایان شگفت انگیز وجود دارد که اغلب افراد از آن بی خبر هستند.

نیش عقرب و مقایسه آن با نیش عنکبوت
نیش عقرب و مقایسه آن با نیش عنکبوت

نیش عقرب یا گزش عنکبوت بسته به نوع گونه، سن و شرایط عمومی سلامت بدن افراد واکنش های موضعی یا سیستمی متفاوتی خواهد داشت که باید ضمن شناسایی به موقع و سریع آن ها، اقدامات لازم را انجام داد

سفارش سم از طریق: