آیا سموم و آفت کش ها می توانند سبب از بین رفتن عقرب ها شوند؟

مسئولان حرفه‌ای کنترل عقرب می دانند که چه آفت کش هایی عقرب‌ها را از بین می‌برند و کدام یک عقرب ها را نمی کشند و در چه جاهایی عملکرد بهتری دارند. دلیل آن این است که آن ها نمونه های زیادی از انواع عقرب را جمع‌آوری کرده و محصولات کنترل عقرب حرفه‌ای را روی آن ها استفاده نموده اند. آزمایشات بسیاری در این زمینه انجام شده است تا به این سوال پاسخ دهند که آیا کشتن عقرب با آفت کش ها امکان پذیر است؟

چرا کشتن عقرب ها سخت است؟

عقرب ها موجودات سخت جانی هستند. آن ها علاوه بر اینکه می توانند مدت های زیادی بدون آب و غذا زنده بمانند، بدن بسیار مقاومی نیز دارند. پوست آن ها مانند یک زره سخت عمل می کند و اینطور به نظر می رسد که کشتن آن ها کاری غیر ممکن است.

سخت پوست بودن عقرب، از بین بردن آن را سخت می کند؟

نقطه ضعف عقرب ها در مقابل آفت کش ها چست؟

بهترین راه برای کشتن هر نوع آفت، دانستن نقطه ضعف آن است. اثر سم بر سیستم های مختلف بدن آفت مورد نظر باید به گونه ای باشد که در کمترین زمان ممکن، بیشترین نتیجه را داشته باشد. در بیشتر مواقع سیستم تنفسی آفات مورد هدف قرار می گیرد. برخی سموم به صورت پودری هستند. برخی گاز و برخی مایع که تمام آن ها یک هدف دارند و آن هم از بین بردن آفت مورد نظر است.

استفاده غیر مستقیم از آفت کش با هدف کشتن عقرب

یکی از مهم ترین دلایل جذب عقرب ها به خانه و یا سایر اماکن، وجود سایر حشرات و آفات است. حشراتی نظیر:

  • مورچه
  • عنکبوت
  • مارمولک
  • جیرجیرک
  • سوسک

این حشرات به عنوان غذای عقرب محسوب می شوند پس با از بین بردن این آفات می توان به طور غیر مستقیم عقرب ها را نیز از بین برد.

آیا باید برای عقرب ها از آفت کش های قوی استفاده کنیم؟

همه چیز در مورد عقرب به این گونه است که این موجودات باستانی، به سختی می میرند. در نتیجه باید از سموم خیلی قوی که گاهی ممکن است برای انسان ها و حیوانات خانگی خطرناک باشند، استفاده کرد. اما همیشه اینگونه نیست. فقط باید بدانیم عقرب ها چگونه زودتر می میرند. زیرا برخی روش ها نیز وجود دارند که در نهایت منجر به مرگ عقرب می شوند اما این اتفاق خیلی دیر می افتد.

بارها شنیده‌ایم که “سموم قدرت نابودی عقرب‌ها را ندارند”. صدها بار نیز توسط شرکت های کنترل آفات اعلام شده است که این باور درست نیست.

کمبود آفت کش های عقرب بدون نسخه شامل حشره‌کش خانگی، عقرب کش و محصولاتی با برچسب “حرفه‌ای” از برند های مختلف وجود ندارد. هر چند این محصولات پس از آنکه روی عقرب ها اسپری و خشک شوند؛ نمی‌توانند عقرب ها را از بین ببرند و در کنترل آنها بی اثر هستند.

استفاده از عقرب کش های تخصصی بهترین راهکار نابودی عقرب‌ های خطرناک

آفت کش ها می‌توانند عقرب‌ها را از بین ببرند؛ اما شما باید بدانید چه محصولاتی کار می‌کنند و روی چه سطوحی واقعاً تأثیر دارند.

محققان برای هر آفت نوع خاصی از مواد را به کار می برند

از بین تمام سموم عقرب کش حرفه ای که آزمایش شده‌اند؛ فقط یکی از آن‌ها زمانی که به‌صورت مستقیم اسپری گردید؛ نتوانست عقرب را بکشد. متأسفانه این محصول در صنایع کنترل آفات به‌وفور استفاده می‌شود؛ زیرا می‌تواند سوسک‌ها و جیرجیرک ها را به خوبی کنترل کند. اما این محصول عقرب‌ها را نمی کشد؛ بلکه فقط حشرات مورد علاقه عقرب‌ها را از بین می‌برد.

بنابراین یک محصول عقرب کش یا از بین برنده سایر آفات که به یک اندازه روی همه انواع مؤثر باشد؛ وجود ندارد.

بهترین روش کشتن عقرب با آفت کش

همه محصولات تست شده هنگامی که روی یک سطح غیر قابل نفوذ استفاده شدند؛ پس از خشک شدن، عقرب‌ها را کشتند‌. منظور از سطح غیر قابل نفوذ، سطوحی مانند کاشی‌های براق، بتون و یا یک دیوار رنگ شده است. البته تعداد بسیار کمی از محصولات حرفه‌ای قوی پس از استفاده در سطوح قابل نفوذ و خشک شدن نیز توانستند عقرب‌ها را بکشند.

عقرب‌ها و سایر حشراتی که غذای آن‌ها هستند را با استفاده مناسب از آفت کش‌ها در پناهگاههای آن‌ها در داخل و خارج خانه، حیاط و حصارهای خود از بین ببرید.

 

نظر خود را بنویسید

عقرب در تابستان
در امان ماندن از عقرب ها در فصل تابستان

چگونه خانه ها را در فصل تابستان از عقرب ها محفوظ بداریم؟ ممکن است برای مردم در برخی نقاط جهان به ویژه نقاط سردسیر عجیب باشد وقتی می فهمند که عقرب‌ ها در مناطق گرمسیر به ویژه روستاهای بیابانی و گرم، آفت محسوب می شوند. آنها به اندازه هر آفت یا حشرات دیگری رایج هستند. […]

کنترل هجوم عقرب
کنترل هجوم عقرب ها

راه حل های بلند مدت برای کنترل هجوم عقرب ها عقرب ها چه زهر سمی داشته باشند و چه نداشته باشند می توانند برای انسان هراس انگیز باشند. درد ناشی از نیش عقرب خود به اندازه کافی برای ترس ما ار آنها کافیست. پس اولین چیزی که به ذهن ما می رسد کنترل هجوم عقرب […]

پیدا کردن عقرب در خانه
پیدا کردن عقرب در خانه و باغچه

عقرب ها موجوداتی هستند که به محض ورود به یک محیط جدید، برای مخفی شدن، وارد جاهای تاریک و ساکت می شوند و پس از ورود به خانه هم می توانند تا چند ماه بدون آب و غذا زنده بمانند. در صورتی که در مناطقی با احتمال وجود عقرب ها زندگی می کنید، پیدا کردن […]

عقرب گزیدگی در حیوانات
عقرب گزیدگی در حیوانات خانگی

اگر عقرب حیوان خانگی تان را نیش بزند چه اتفاقی می افتد؟ عقرب ها مانند بندپایان دیگری از جمله عنکبوت ها و رتیل ها می توانند افراد زیادی را به وحشت بیندازند. با این وجود …

حقایق جالب درباره عقرب ها
عقرب ها و حقایق جالب درباره آن‌ ها

اینکه عقرب ها می توانند با نیش زهرآگین خود درد شدیدی در قربانی ایجاد کنند، بر هیچ کس پوشیده نیست، اما نکات زیادی در مورد این بندپایان شگفت انگیز وجود دارد که اغلب افراد از آن بی خبر هستند.

نیش عقرب و مقایسه آن با نیش عنکبوت
نیش عقرب و مقایسه آن با نیش عنکبوت

نیش عقرب یا گزش عنکبوت بسته به نوع گونه، سن و شرایط عمومی سلامت بدن افراد واکنش های موضعی یا سیستمی متفاوتی خواهد داشت که باید ضمن شناسایی به موقع و سریع آن ها، اقدامات لازم را انجام داد

سفارش سم از طریق: